dzīve · internets

A – Z jautājumi par grāmatām!

Lai kur arī šis nebūtu uzradies un, lai kādi arī nebūtu šī visa pirmsākumi, es to visu atradu Elzas bloga pasaulē, un uzreiz nolēmu arī pats atbildēt uz šiem jautājumiem, vēl nemaz neizlasot, kas tieši tie ir par jautājumiem, zinot vienīgi to, ka tas viss ir par grāmatām. Un, tā kā grāmatas ir lieta Nr.1 (varbūt arī Nr.2, jo rakstīt un dzert alu man patīk labāk, ha) manā ikdienā, es vēlējos par tām parunāt…

Author you’ve read the most books from / Autors, no kura esi lasījis lielāko skaitu grāmatu:

Šķiet, tas ir Č. Bukovskis, jo viņš manu grāmatplauktu aizņemt ar vislielāko skaitu grāmatu. Visas tās arī esmu izlasījis, ne kā dažus labus klasiķus, kas stāv jau gadiem ilgi un nav vēl pakustināti. Ja F. Beigbeders – mans labākais autors – būtu ražīgāks, tas noteikti būtu viņš, kurš atrastos šīs listes augšgalā. Bet viņš ir vienīgais, no kura esmu izlasījis pilnīgi visu, neskaitot to, kas pavasarī iznācis…

Best Sequel Ever / Visu laiku labākais grāmatas turpinājums:

Tā uz sitienu nemaz nezinu, vai maz esmu lasījis ko tādu, kas ir iznācis turpinājumos… Ja esmu, tad man nav nojausmas, kas tas varētu būt, bet Beigbeders teica, ka „Palīgā, piedod” bija „14,99 eiro” turpinājums. Tad nu sanāk, ka esmu gan lasījis… un tā noteikti ir labākā grāmata, kuru turpināt vēl un vēl.

Currently Reading / Šobrīd lasu:

Ui, šis ir sarežģīts jautājums, jo šobrīd es lasu ļoti daudz. Šis tas no tā ir nedaudz atstāts novārtā, taču ir gana daudz grāmatu, kas apsēdušas mani un ik dienu no jauna ļauj sevī ieskatīties. Tā, piemēram, es šobrīd lasu Džeka Londona memuārus par alkoholu, Anaisas Ninas jau sen iesākto „Henriju un Džūnu”, pārlasu F. Beigbedera „Logi uz pasauli”, iesāku D. Mazvērsītes grāmatu par Uldi Stabulnieku utt.

Drink of Choice While Reading / Dzēriena izvēle lasot:

Tā kā neko citu izņemot alu es nedzeru, tad arī alus ir tas, ko dzeru lasot.

E-reader or Physical Book? / E-lasītājs vai taustāma grāmata?

Nekad tas nebūs e-lasītājs. NEKAD. Tikai un vienīgi taustāmas grāmatas, lai kādi laiki nepienāktu, lai cik daudz nebūtu jāstiepj līdzi.

Fictional Character You Probably Would Have Actually Dated In High School / Grāmatas varonis, ar kuru Tu būtu gājis/gājusi uz randiņiem vidusskolas laikā:

Varbūt ar F. Sagānas varoni grāmatā „Esiet sveicinātas, skumjas”, vai arī ar kādu citu viņas grāmatas varoni. Pārsvarā gan manu grāmatu varoņi ir vīrieši. Ar tiem es alu iedzertu, ha!

Glad You Gave This Book A Chance / Prieks, ka devi šai grāmatai iespēju:

Tāda grāmata varētu būt kāda, kuru vēl neesmu lasījis, bet varbūt grasos izlasīt. Kaut vai to pašu V. Igo „Nožēlojamie”, vai kādu no mūsu pašu klasiķiem, kuru garadarbus lika lasīt skolā, bet es no tā atteicos.

Hidden Gem Book / Apslēptais dārgakmens:

Tas viennozīmīgi varētu G. Gospodinova „Dabiskais romāns”, kuru reiz tikai nejaušības pēc pacēlu no izdevīgā galda malas un atvērot zināju, ka man to vajag. Tas bija to vērts. Un par nieka latu.

Important Moment in your Reading Life / Svarīgs mirklis Tavā lasīšanas dzīvē:

Brīdis, kurā no sava toreiz vēl mazā grāmatplaukta paņēmu 12.klases izlaidumā dāvināto Silvijas Plātas romānu „Stikla kupols” un sāku to lasīt. Tas mainīja VISU. Nezinu, kad būtu nonācis tur, kur esmu tagad, bet toreiz tas atvēra manu pasauli uz grāmatām. Bez šī mirkļa es būtu simtreiz tukšāks.

Just Finished / Grāmata, ko tikko pabeidzi:

Daces Rukšānes „Mīlasstāsti” un daži jaunie dzejas krājumi.

Kinds of Books You Won’t Read / Kāda veida grāmatas Tu nelasi:

Fantastiku, tupus sieviešu murgojumus, detektīvus…

Longest Book You’ve Read / Garākā grāmata, ko esi izlasījis/usi:

Uz doto brīdi tā varētu būt Keneta Slavenska „Dž. D. Selindžers. Dzīve”.

Major book hangover because of / Lielākās grāmatas paģiras:

Šo jautājumu es nemāku atbildēt.

Number of Bookcases You Own / Tavu grāmatplauktu skaits:

Ap 3000. Precīzi gan vēl neesmu visu izskaitījis, bet gan jau drīzumā tapšu skaidrībā ar šo jautājumu. Tas būs tad, kad tikšu izremontēt savu dzīvokli un iekārtošu tur kārtīgu grāmatplauktu, kurā viss būs tā kā pienākas.

One Book You Have Read Multiple Times / Viena grāmata, ko esi pārlasījis/usi vairākkārt:

Šekspīra „Hamletu” esmu izlasījis divas reizes. Tagad arī Beigbedera „logus” būšu izlasījis otro reizi. Bet visvairāk pārlasītā grāmata ir Beigbedera „14,99 eiro”, kuru kaut kad iesāku jau ceturto reizi lasīt. Ir gan vēl vesels lērums tādu grāmatu, kuras grasos lasīt vēlreiz un tad vēl…

Preferred Place To Read / Mīļākā lasīšanas vieta:

Tādu vietu man nav. Es lasu visur. Un ar visur es domāju VISUR. Ja sākumā man bija grūti koncentrēties uz to, ko daru (lasu), kad apkārt ir blakustrokšņi, tad tagad mani no tā neattur nekas. Es lasu ejot, es lasu guļot, es lasu pie velosipēda stūres, es lasu visur, kur vien varu iedomāties to darīt, jo apkārtne ir pārlieku bieži redzēta vieta, tāpēc manas acis iegrimst grāmatā. Nereti es aizeju garām trotuāriem, kur būtu jānogriežas, nereti es iekāpju peļķē utt.

Quote that inspires you/gives you all the feels from a book you’ve read / Citāts, no lasītas grāmatas, kurš Tevi iedvesmo un rada emocijas:

„Kamēr pastāv zemākas šķiras, es piederu pie tām; kamēr pastāv noziedzīgie elementi, es arī tāds esmu, un, kamēr kāds sēž cietumā, es neesmu brīvs.” / K. Vonnegūts

…un „Neesmu ne ateists, ne ticīgais, esmu nekurienē un gaidu, kad no debesīm līs meiču lietus.”/ F. Beigbeders.

Reading Regret / Lasāmnožēla:

Tā varētu būt „Gadījuma sieviete”, kuru iegādājos ļoti sen un tikpat sen arī ņēmu un izlasīju. Liels nopelns tajā bija nosaukumam, jo tolaik mans grāmatu kalns vēl tikai veidojās un tā šķita loģisks papildinājums tam visam. Bet vīlos. Nekā tur nav. Un lielākā daļa A. Ogriņa dzeja arī ir iekuram derīga. Vai arī nē, ha!

Series You Started And Need To Finish (all books are out in series) / Grāmatu sērija, kas būtu jāpabeidz (iznākušas visas grāmatas šajā sērijā):

Neviena. Grāmatu sērijas ir stulbas.

Three of your All-Time Favorite Books / 3 Tavas visu laiku mīļākās grāmatas:

Būšu neoriģināls un teikšu, ka tās ir Dž. Orvela „Posts Parīzē un Londonā”, Č. Bukovska „Sievietes” un vienalga kas no F. Beigbedera – kaut vai tas pats „14,99 eiro” vai „Romantiskais Egoists”, vai tomēr „Mīlestība ilgst trīs gadus”.

Unapologetic Fan For / Nepiedodams fans (kam?):

Beigbeders, Bukovskis…

Very Excited For This Release More Than All The Others / Ar nepacietību gaidi grāmatas iznākšanu:

Pagaidām domāju vien par Beigbedera jaunāko grāmatu, kura vāciski iznāca jau martā, bet gribēju paciesties un sagaidīt Latvijā. Nu jau vairs nespēju nocieties un esmu gatavs pirkt arī vāciski, citādi latviski varbūt vēl ilgi jāgaida. Arī M. Velbeka jaunāko grāmatu gaidu, bet tikai gaidīšanas pēc, jo lasīt man vēl ir no viņa ko.

Worst Bookish Habit / Sliktākais grāmatlasītāja ieradums:

Manas grāmatas ir sasvītrotas no vienas vietas. Teikumi pasvītroti, līnijas sānos un smaidīgas sejas. Manas grāmatas ir pilnas ar informāciju. Aizdot grāmatas man ne īpaši patīk, jo tad jau arī sievas un bērnus var kādam aizdot palietos, ha!

X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book / 27. grāmata (no kreisās puses) Tavā grāmatu plauktā (no augšpuses):

Šo būs grūti izpildīt, kamēr atrodos Rīgā, jo mans grāmatplaukts ir laukos. Kad līdz tiem tikšu, es noteikti paskatīšos, kas tā par grāmatu!

Your latest book purchase / Nesenākais grāmatas pirkums:

Pēdējās bija divas grāmatas – E. van Herdens „30 naktis Amsterdamā” un M. V. Ljosa „Kapteinis Pantaleons”. Zvaigznes grāmatnīcā bija ļoti lēti, tāpēc nopirku. Pirms tam pirku „Dāsno koku”, kurš bija plānots pirkums.

ZZZ-snatcher book (last book that kept you up WAY late) / Grāmata, kas noturējusi nomodā ļoti ilgi:

Reti kas mani ir spējis noturēt nomodā, jo es parasti līdz vēlai naktij rakstu vai slinkoju, un tikai tad es lienu gultā un pirms iemiegu, cenšos kaut ko izlasīt. Acis pašas aizveras un tur nespēj glābt pat Beigbeders vai Bukovskis, vai kāds cits. Tas ir neapstādināms process. Atceros, ka esmu lasījis kaut ko ilgi, tad izslēdzis gaismu un pēc brīža atgriezies pie lasīšanas, bet tas bija sen. Vairs jau neatceros, kurš bija tas laimīgais, ha!

Viss. Jautājumi ir atbildēti. Stafetes nodošana tālāk nesekos, jo man to nav kam nodot. Ja kāds vēlas, un nav zinājis par šo, droši var ņemt un atbildēt. Bla – bla – bla.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ 2010.gada februāris ar F. Beigbederu.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ Un manā “14,99 eiro” grāmatā ir šāds autogrāfs 🙂

Komentēt

